tisdag 31 mars 2009

Har man inte jobb så får man.

Som det så klokt heter. Och det stämmer ju verkligen. Min chef på Folkets hus ringde idag och det verkar som att jag har jobb så jag klarar mig i några dagar nu. Skönt. Dels för att det kommer in mer pengar i kassan. Men främst för att det får tiden att gå lite fortare. Har ju rätt sega dagar ibland nu när jag är själv även om jag får tiden att gå lite snabbare med att gå ut med Balder lite då och då och söka jobb frenetiskt så är största delen av dagarna ren och skär dötid.

Var in på arbetsförmedlingen i morse för ett sånt där obligatoriskt möte. Så jag gick snällt dit, lyssnade inte på det som sades eftersom jag har varit på samma möte varje gång man skrivit in sig. Man vet vid det här laget vad det går ut på och vad som krävs av en för att man ska behålla a-kassan och få nytt jobb. Inte är det arbetsförmedlingen i alla fall.

 

Ikväll kommer mor och far ut på besök. För en gångs skull kommer dom inte för att utföra några tjänster. Den här gången ska vi bara umgås. Grymt skönt. Lär bli äntligen hemma och kaffe med dopp.

Saknar dig gumman.

 

//P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggping BlogRankers.com RSS via nybloggat.se