söndag 1 mars 2009

The Cleaner

Har haft en rätt hektisk helg med jobb, därför har jag inte orkat sitta vid burken speciellt mycket.
Japp, ni hörde rätt. Jag har jobbat min första helg i mitt liv. Det var grymt skönt. Jag började sju både igår och idag så jag var verkligen uppe med tuppen. På väg till jobbet är det helt dött. Några tappra själar stapplar hem efter en blöt kväll, eller går den berömda walk of shame. Det är det enda. Inga bilar, inget liv ingen rörelse. Bara jag och kylan. Men det var gött att gå faktiskt.
Väl framme på jobbet igår när jag skulle göra min första dag så kändes det lite tveksamt. Jag har länge sagt att jag aldrig skulle tänka mig att jobba med städning, för det är nog det tråkigaste jag vet. Men jag kan inte heller tänka mig att tacka nej till ett jobb, och det gick hur fint som helst. Ja, det var till och med roligt. Tror faan det när man har ordentliga grejer. Riktigt tvättmedel som skummar som bara satan och tar bort precis allt. Inget gnugg, inget stök med möbler. Bara dammsug, spola och torka av. Hur lätt som helst.
Ett mycket trevligt arbetssällskap gör inte saken sämre. Mycket skratt och lagom seriöst. Precis som det ska vara.
Jag kan mycket väl tänka mig att fortsätta ha det som extrajobb i framtiden.
Jag städade biosalonger och Aveny (En nattklubb här i stan). Helt sjukt vad mycket glas som krossas under en kväll. Hela säckar med glassplitter och drinkpinnar bar jag ut. Ett bra knep att fortsätta vara nykter är att se hur herrtoaletterna och bardiskarna och ja, hela stället ser ut dagen efter. Trots att vi är tre-fyra stycken som jobbar i grupp så tar det nästan en halv dag att göra rent två dansgolv och tre barer. Andra halvan av dagen ägnar vi som sagt åt bion som är betydligt tacksammare att göra ren. Bara sopa lite popcorn och bära ut sopor.
Så, så här i efterhand så tycker jag att det gick över förväntan. Mycket värre än så här blir det sällan säger dom. Stämmer det så är det helt ok för mig. Imorrn ska jag jobba förmiddag. Ska ta med mig tofflor och iPod. Då kommer dagen att bara svischa förbi.

Nu dags för sängen och en god bok.

Till helgen flyttar vi, OH YEAH!

//P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggping BlogRankers.com RSS via nybloggat.se