söndag 28 december 2008

Blixten, mys och könsmognad.


Kvällen blev väldigt lyckad. Jag gillar dom här kvällarna när det inte spelar någon roll hur länge man ligger och håller om sin kärlek. För det blir aldrig för varmt eller för obekvämt. Man känner att man har det jävligt bra just där och man har inga planer på att resa sig.
Blixten tyckte också det såg mysigt ut där i soffan och ville krypa ned med oss.
En del kanske det låter mycket med tre katter och en hund i en etta. Det tycker till och med jag när jag säger det högt för mig själv. Men det märks inte av direkt mycket. De två äldre katterna är ju ute katter så dom går i väg en stund när dom känner för det. Dom två som tar störst plats är nog jag och Marika.
Så fort jag får nytt jobb och ekonomin börjar blomma igen ska vi kolla mer seriöst på ett hus.

Som sagt så har jag i alla fall rest mig upp från soffan nu. Har man hund så får man vara beredd att offra lite av livets goda för att han ska pissa.
- Hey, ledsen husse. If you gotta go you gotta go :-)!

Så vi har nyss kommit in från kvällspromenaden.
Jag gillar kvälls och -morgonpromenaderna bäst. Det gör nog Balder också. Då kan man gå lite utan koppel och kissa vart man vill.
Han går sällan mer än 10 m ifrån mig eller Marika. Ska blir intressant att se när han får sitt första nu-drar-jag-och-jag-låtsas-inte-höra-ett-skit-ryck. Det borde komma snart i och med att han blir könsmogen. Tonåringar!

Nu blir det lite Te förhoppningsvis och sedan kudden.
Hörs imorrn.


//P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggping BlogRankers.com RSS via nybloggat.se