tisdag 30 december 2008

I love the smell of kattmat in the morning!

Godmorgon, eller godförmiddag!

Vilken morgon. Och vilken rädding jag har gjort på mitt humör.

Marika väckte mig runt halv åtta i morse då hon skulle åka på jobbet. on sa att jag kunde somna om för hunden var rastad och matad, katterna likaså. KUNG! Tänkte jag och somnade om.
Vaknade sedan runt nio av en jävla smäll i köket. Suck,
-Balder va faan gör du nu då? Ropade jag.
Men Balder låg och sov i soffan, Han kollade på mig precis som. Va faan husse, jag ligger inte bakom precis allt här faktiskt!

Jag gick ut i köket och såg förödelsen. Blixten, katten från helvetet, hade vält ut precis alla matskålar på golvet. (Vi har kattmaten på bordet för att Balder roffar åt sig allt annars)
Till och med vattenskålen hade han dragit iväg. Faan, faan, faan. Inte precis den starten jag behöver tänkte jag. Men vad göra, jag kan ju inte börja gapa och skälla när jag inte tog honom på bar gärning. Han tror ju ara att jag fått ett våldsamt psykbryt och blir skitskraj och pratar aldrig med mig mer. Nä, så kan vi inte ha det.

Lyckades i vilket fall vända den dåliga trenden med att åka till mamma och pappa och hämta skidor och all utrustning som vi behöver för vår nu bokade fjällresa. Gud vad skönt det ska bli att få komma iväg. Utan djur och förpliktelser.
Så nu är skidorna nyvallade och pjäxorna putsade. Kommer bli kul det här älskling.

Ska börja förbereda maten snart. Ikväll ska vi göra större delen av maten vi behöver ha med oss. Pajer och gratänger och grejer. Lär ju uppdatera om hur det går senare.

//P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggping BlogRankers.com RSS via nybloggat.se