lördag 27 december 2008

Frukost, pulka och pinsam tystnad...

Idag kommer bli en bra dag känner jag på mig. Det var Marika som gick ut hårdast i morse och klev upp före mig. Lite sovmorgon, jo jag tackar ja. Det var inte igår man fick det. Och vill man väcka mig på en bra sätt så väcker man mig inte alls.
Marika gick ut med gubben och fixade iordning frukost så när jag klev upp var allting klart redan. Underbart! Min tjej är bäst!

Idag har vi pulkåkning på schemat. Härligt. Marikas kompis Micke "Rödskägg" har dragit ihop ett litet jippo i Stöde med pulkåkning och sociala aktiviteter. För oss vuxna som har barnet inom oss än. Ska i alla fall bli skitkul med pulka. Eller pulka och pulka, jag har redan trimmat in en glänsade gul snowracer jag hittade på lon hemma i Lotjärn. Det kommer gå undan, sanna mina ord.

Peter, aka Rastaman, kom förbi igår. Det är skönt att hänga med Peter. Vår relation har aldrig varit den mest pratsamma. Men vi känner liksom ändå att det är bra så. Det är ju inte helt dött när vi hänger, men pinsam tystnad är nog inget vi någonsin känt av.
Så vi lirade lite GTA IV, uppdaterade varandra på våra liv och drack lite glögg. Kul att se dig igen Peter! Måste komma ned och hälsa på er snart!

Nu ska jag hämta upp tvätten och komma igång med dagen.

Hörs!

//P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggping BlogRankers.com RSS via nybloggat.se