onsdag 24 december 2008

Och resan går till...


...CAROLINE!!!

Ringde min bror idag runt lunchtid. Hade tänkt åka förbi honom med klappar till mina kära brorsdöttrar. Tyvärr skulle vi inte hinna med detta då jag kände att klockan tickade mot två och jag i vanlig ordning glömt att informera Marika om mina planer. (Jag tänker ofta ut briljanta planer men glömmer informera min bättre hälft om dom.)

Som sagt så ringde jag dit och min äldsta brorsdotter Caroline svarade. Hon hade andan i halsen och liksom småskrek fram orden.
"PER PER, VET DU? Jag har vunnit en resa till USA för 20 000. Jag fick reda på det idag."
- Lägg av! utbrast jag.

Tydligen var det sant. Hon hade tävlat i en julrimstävling och vunnit jackpot. Så nu ska dom åka hela familjen vill staterna. Så även om vinsten inte räcker fullt ut för fyra pers så får dom ju en ruskigt billig resa.
Så grattis Carro. Det var du värd. Vilken julklapp. Hoppas våran duger imorrn ;-)

Nu ska min egna julafton rulla vidare. Har nyss stoppat i mig ett halvt julbord. Men som jag skrev tidigare. Maten är ju tydligen vi vuxnas julklapp.


//P

Inga kommentarer:

bloggping BlogRankers.com RSS via nybloggat.se