onsdag 25 februari 2009

Full rulle

Markan hade ledig dag igår så vi drog ut till stöde för att hälsa på hennes pappa som satt hemma och filurade. På vägen dit svängde vi förbu vår kommande hemort matfors för att flanera på möbelaffären som dom har där. Den är väldigt stor om man jämför med storleken på byn. Det fanns mycket snyggt där. Det är nog främst en ny soffa vi behöver, den vi har nu är nedsutten, kattbehandlad och skev. Dessutom fel färg. En ny, vräkig hörnsoffa toppar listan just nu.

Idag gör jag mina första timmar på mitt nya jobb. Det är mest introduktion på hur byggnaden ser ut och vad jag ska göra. Jag har fattat det som att det är allt från städning och lokalvård till lite vaktmästeri och småfix. Men det är ju så att personalen är viktigare än uppgiften för mig. När allt kommer till kritan så spelar det ju ingen roll alls vad man gör, för så länge arbetskamraterna suger så är det inte roligt att gå på jobbet även om man var glasstillverkare. Så jag hoppas det är ett gött gäng som välkomnar mig idag. Mia har intygat det så det stämmer nog.

Har fixat en del med a-kassan och lite grejer med telia inför flytten nu på morgonen. Pratade med vår blivande hyresvärd igår och det verkar som att det kan bli dags för lasset att gå redan nästa vecka. Great alltså. Det kommer bli schysst. Både jag och Marika är jätte pepp på att få byta miljö. Kanske ska få låna en lastbil av en kompis, i så fall behöver vi bara köra ett enda lass. Smidigt med tanke på att det är ett par mil vi ska flytta.

Nu blev duschen ledig så jag ska göra mig i ordning.

//P

1 kommentar:

bloggping BlogRankers.com RSS via nybloggat.se