tisdag 10 februari 2009

Vilken toppendag

Som jag skröt om i det tidigare inlägget tog vi en dag utomhus idag.
Jag har lärt mig gilla att vara ute och hitta på saker. Stadspojk som jag är så har jag en mer bekväm läggning men dom ränderna börjar sakta att gå ur mig.
Marika är ju från landet däremot och hon älskar att vara ute och spatsera i skog och mark och att njuta av vädret. Sommaren är väl bådas bästa årstid men den här vintern har varit över förväntan. Det var många år sedan vi hade så här mycket snö, det är så det ska vara.

Vi tog bilen till stöde, packade matsäck och drog ned till tjärnen och myste lite. Det var grymt djup snö. Ni vet ju alla vem som gillar snön allra mest? Balder. Han blir helt lyrisk när man släpper honom lös i en snödriva eller som idag, på en frusen tjärn. (Kommer video på det sen). Vi fick lite schyssta kort knäppta också som ni kan kika på här nere.

Är hemma nu, efter en dusch och en kvart i soffan så känns det att man varit utomhus. Jag lär somna rätt nöjd ikväll. Vi hörs imorrn'






//P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggping BlogRankers.com RSS via nybloggat.se