måndag 16 februari 2009

Lugn som en filbunke igen

Ett grymt lugn har lagt sig över mig.
Vi var på husvisning i lördags och vi slog till. Det var lite mediokert inrett av gubben som bodde där. Men man får se till möjligheterna, och dom fanns. Vet bara inte vilken ände jag ska börja i. Men det tar vi då.
Vi kommer alltså bli matforsbor. Parkvägen 10 lyder den nya dressen. När det blir flytt är inte bestämt än. Men med Marikas norgeresa, nya hyresgäster på kuben och en mindre småfix i nya huset så måste vi tajma det någon gång i april verkar det som. Det komemr bli gött det där.
Tre rum och kök, förråd, garage och sovalkover. Men dom gör vi nog om till garderober.
Det fanns även goda möjligheter till att bygga hundgård vilket är toppen för Balder. Vedspis i köket var också ett plus. Det är så grymt mysigt tycker jag. Plus att den driver elementen i huset så det är en förutsättning.

Så nu sitter man med huvudet begravt i inredningstidningar och IKEA-katalog för att tänka om. Helt annan färgsättning, nya accentfärger blir det men vi vill ändå behålla så mycket som möjligt av möblerna. Det är dyrt med nytt vet ni. Men känner jag mig och Marika rätt så kommer det bli några vändor på IKEA i alla fall. Inte mig emot.

I övrigt var helgen perfekt. Vi Lagade middag hos mamma och pappa på alla hjärtans dag. Av den enkla anledningen att deras kök är 10 ggr större än vårt. Det bjöds på avocadosoppa med creme fraische och löjrom, getostfylld fläskfilé med vitvinsås och pilaffris och till efterrätt hade Marika gjort smulpaj med päron.
Om jag vart mätt? JA!

Så, nu är det bara ett jobb som fattas, men det är nog på gång. Jag har bra flyt nu känner jag.
Ska ut med gubben på morgonpromis nu!

//P

3 kommentarer:

  1. Grattis till den kommande flytten!
    En fråga bara, hur mycket TW-burkar rymmer ni nu i nya köket?
    Kram från Tupp-Morschtran

    SvaraRadera
  2. Haha, har du provat singstara till den eminemlåten? Hur svårt som helst!!

    Knivlisa

    SvaraRadera
  3. Grattis till er! Matfors är ju egentligen ett perfekt ställe att flytta till.. Det ligger lite ute på landet med lämpligt avstånd till stan =) !

    SvaraRadera

bloggping BlogRankers.com RSS via nybloggat.se