måndag 9 februari 2009

Proppen gick

Har bakat rågsiktskakor idag. Ska snart grädda dom i ugnen. Det luktar så fruktansvärt gott med nybakat.
Har gjort en del nytta och en del njuta idag. Ringde a-kassan och fick klara besked på vad som gäller. Vart lite lugnare angående framtida inkomster i alla fall. Återstår att se om dom nu kommer på utlovad tid. Känns mycket tveksamt.
Sen har vi varit ute i snön och härjat jag och Balder. Han blir helt galen när det är en halvmeter djup nysnö att slänga sig ut i. Det är nog bra träning för honom också så för mig får han springa loss precis hur mycket han vill. Det var så himla bra väder ute idag så vi vart ute ett bra tag nu på eftermiddagen.
Sökte ett till jobb också så det känns skönt. Tiden går och snart är det dags att följa upp de utskick jag hittills gjort.
Fick klart proppskåpet jag skulle renovera åt Ann-Katrin också. Jag är mycket nöjd. Det var ju egentligen ingen renovering. Jag ruggade upp ytan med lite slippapper sen lackade jag den i fyra lager klarröd. Det sitter i hennes hall nu. Vart mycket snyggt, lite retro som Marika sa, är nog rätt beskrivning. Var ju dum som inte knäppte kort på det där, men jag gjorde det hemma på köksbordet i alla fall.




Så här vart det



Hon såg mycket nöjd ut, så jag antar att det vart ett lyckat resultat.
Ikväll slipper jag matlagningen då det är rester på menyn. Skönt på ett sätt även om jag växt mer och mer in i rollen som kock. Det är mycket kul med mat. Kanske borde satsat på kock då man hade chansen.

Hörs senare

//P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggping BlogRankers.com RSS via nybloggat.se