fredag 13 februari 2009

Life is great

UNDERBARA NYHETER!

Jag hade nästan lagt lägenhetssökandet lite på is. Tänkte att nu när vi anmält oss på alla intresselistor och kollat upp alla utlagda annonser kan vi ju bara sitta och invänta svar.
Så igår la Marika ut en annons på blocket för "Önskas hyra" som en sista ansträngning. Och tro på faan att det ringde en herre vid namn Hans idag. Han frågade om vi kanske var intresserade av att hyra ett hus han hade i Matfors som snart skulle bli tomt. WHAT? Är det sant tänkte jag?
Ett hus är ju det mest idealiska för oss, men det är ju oftast vanligare att man hyr en lägenhet och inte ett hus så vi hade väl mest span på hus i ögonvrån så där.
Nu ska vi på visning imorrn' i alla fall på ett hus om tre rum och kök, två alkover och garage. I Matfors och allt. Lantligt men ändå inte omöjligt att ta sig in till stan med buss och så. Tvärtom, det går många bussar på dagen och jag har ju dessutom min kära storebror med familj i Matfors, så det kommer bli tuttifrutti det här.
Det fanns tydligen en till intressent på huset vad jag kunde förstå, men jag la fram att vi har tappat lägenheter förr för att vi inte bestämt oss snabbt nog. Men det var ingen fara tyckte han. Han ringde oss först och vi har FÖRSTA TJING! KUNG!

Har gjort klart det vi påbörjade i köket igår. Jag kan inte avslöja VAD jag gjort, för det är tänkt som en överraskning tills imorrn'. Men det kommer bli bra i alla fall.

Nu återstår bara ett positivt svar från brorsan angående jobb så är mitt liv på räls igen. Men men, det löser sig nog oavsett vad, för jag är så lycklig nu när vi har chans på en kåk!

//P

1 kommentar:

bloggping BlogRankers.com RSS via nybloggat.se