torsdag 8 januari 2009

AMS-depp

Var på arbetsförmedlingen igår. Snacka om en helt idiotisk handledare, som vanligt. Bara en massa nissar på den där myndigheten.
Han kunde inte klassa mig som byggarbetare.
- Ja, det ser mörkt ut Per. Vi har inga jobb att ge dig.
- Men det visste jag ju, ni har ju aldrig jobb att ge mig, ni har ju aldrig gett mig ett jobb. Är du förvånad?

Herregud. Den enda anledningen att man är inskriven där är ju för att få ut stämplingen. Jobben får man fixa själv helt enkelt. Inte svårare än så.
Fick en ny handläggare nu i alla fall, en kvinna, tack gode gud. Klarar inte av gubbar med karriärsångest och flanellskjorta!

Idag tänkte jag försöka jaga rätt på Kristoffer och tvinga honom att spela lite biljard med mig. Det var så pass längesedan vi träffades att jag undrar vart vår vänskap tagit vägen. Ringde honom igår och han lät glad över mitt samtal. Bra det, för jag ska spöa honom på biljard idag ;)

Måste rusa ut med Balder nu, me nvi hörs väl senare?

//P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggping BlogRankers.com RSS via nybloggat.se