söndag 4 januari 2009

Fil-kand i Serietittande!

Har börjat se True Blood nu. Har alltid varit lite emot vampyr fiktion. Filmer och sånt. Det har aldrig tilltalat mig. Men å andra sidan tilltalar ju Tv-serier mig tänkte jag och gav det en chans. Det var en bra chansning. Serien verkar efter två avsnitt vara skitbra... Ska nog slipa av ett tredje innan kvällen är slut.

Det är så vi fungerar, min kära sambo och jag. Vi nöter inte av en serie på ett halvår. Prova en vecka snarare.

I början av vårt förhållande låg jag hemma och degade medans Marika knegade in pengarna. Tristessen var ett faktum och jag gav mig in på att se "Sex and the City". Markan hade nämligen lånat hela boxen av en gemensam vän.

Jag var hooked direkt. Vilken serie tänkte jag, och vilken grej att se allt på en dryg vecka. Japp ni hörde rätt. Jag drog igenom sex säsonger av SITC på 8 eller 9 dagar. Sjukt.

Jag hade funnit mitt sätt. Mitt sätt att se serier *flinar* Sen kan jag ärligt säga att jag, trots mitt kön, verkligen tycker Sex and the city är skitbra!

Nä, inte sträckser jag allt. Men tycker jag första avsnittet är bra kapar jag resten, gärna så fort som möjligt.

Varför undrar ni? Jo, för att om man ser allt på en gång blir det som en jävligt lång film. Man är fortfarande inne i förra avsnittet när man slår på nästa. Det blir som ett klipp mellan två scener i filmen bara. Det är otroligt upplevlsehöjande måste jag säga.

Serier vi har på vår trofévägg är Lost, Dexter, Desperate Housewives, Weeds mfl.

Entourage är en serie jag fällt helt själv. Den i särklass bästa serien av dem alla! Utan konkurrens.

Visst, jag vet, de felsta av dessa serier är fortfarande i sändning. Men jag väntar helst tills säsongerna är komplett!


Japp, så nu har Marika snart haft sin powernap. Dags för s01e03 True Blood, mina damer och herrar.


Later!


//P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggping BlogRankers.com RSS via nybloggat.se