måndag 19 januari 2009

Att städa som en karl

Måndag igen!

Har haft en grymt skön helg med mycket mys och nyttigheter.

Danne kom hit i fredags. Vi satt och snackade och tog det lugnt. Hade inte ens på TV:n. Daniel är lite allergisk mot tv, och faktiskt så är det ju mer socialt att ha den avstängd så man inte sitter som två fågelholkar och glor på något skit och sen säger man hejdå och skiljs åt.
I lördags var vi i lotjärn och hälsade på. Balder fick springa loss i skogen vilket alltid är lika uppskattat från hans sida. Man ser hur stolt han blir när han hittar en pinne eller liknande och kånkar runt på. Älskar vår hund. Men det vet ni ju!

Igår hade vi storstädning. Det var på tiden. Jag har ju lite ansvaret över lägenheten nu för tiden när Marika går runt och kallar mig för hemmaman. (Hellre det än arbetslös) Men för en storstädning krävs det två personer. I alla fall EN Marika. Hon är så mycket bättre än mig på att komma åt i alla hörn och hitta ställen man kanske inte tänker på att städa. Har ni hört uttrycket "Att städa som en karl"? Jag antar att det inte kommer ifrån att städa grymt bra. Snarare att städa dåligt men tro att det är bra. Jag passa in på det i alla fall.
Jag passar även in på "Att leta som en karl". Om det nu finns ett sånt uttryck med samma betydelse.

Idag går jakten på jobb långsamt vidare. Har lite nya företag att söka på. Beware!
Har även tvättning på schemat. Och tvätta, det kan jag!

Hörs!

PS. Nya Veckans Klipp till höger! DS

//P

1 kommentar:

  1. Usch för städning det finns roligare saker i livet, drar alltid ut på städningen tills det är absolut nödvändigt

    SvaraRadera

bloggping BlogRankers.com RSS via nybloggat.se