onsdag 14 januari 2009

En lång dag. En bra dag!


Så här go är vår hund.

Han har sina stunder, Balder. Ibland är han vild och galen och ibland, som idag, är han hur go som helst. Han har haft en toppendag förmodligen. Vi har hunnit med både långpromenad på morgonen, och sen en mindre vandring i skogen.
Vi sprang igenom djupsnön över fotbollsplanen. Jag sprang ifrån honom. Det var måttligt populärt. Han såg ut att kämpa för blotta livet när han for genom snön. Men han hade nog bara skitkul tror jag. Trött och belåten somnade han in en kort stund mellan mina ben.
Nu ligger han och snusar nedanför vår säng och jag tänker. Hundars kärlek är faktiskt villkorslös. Vår hund har verkligen växt i mina ögon. Han gör det varje dag.
Han blir mer och mer som en hund, och inte valp. Han blir som den hunden vi gör honom till. Som den hunden vi vill ha.
Jag älskar våran Balder, och jag tror han älskar mig med.

Elin, fringe verkar kung. Tack för tipset. Grämer mig att jag inte fortsatte se den på en gång efter att jag sett första avsnittet då det sänder på tv.

Dags för sängen nu efter en lång dag. En bra dag. Dom blir fler och fler mamma. Dom bra!

//P

1 kommentar:

  1. Ser ut att han har hittat världens goaste plats att ligga på
    http://blogg.aftonbladet.se/11171

    SvaraRadera

bloggping BlogRankers.com RSS via nybloggat.se