onsdag 7 januari 2009

Imorrn är det kemi på schemat!


Ahhh... Ligger i bingen nu redo att ta mig an natten.

Har haft en okej dag idag. Varken mer eller mindre.
Den började med en ångestattack över att jag fastnat. Men den slutade med motivation till att komma loss.
Fick en grym middag hos mamma som vanligt. Hon är den bästa kocken. Precis som alla andra säger om sina mammor antar jag. Men min mamma är bättre än din mamma på att laga mat, så det så!

I morgon ska jag och Marika göra en insats för oss som bor här i huset. Vi ska nämligen ge oss an att städa tvättstugan. That's right!
Jag har bott här sedan valborg, och den har inte blivit städat så länge jag vart här i alla fall. Det går inte ens att slå ur plaggen efter tvätt. För då yr dammet. Det är inte lite damm heller. Stora råttor som flyger upp från golvet. Ibland har jag övervägt att tvätta om maskinen jag just tagit ur. Men, det gör man ju inte.
Hinken och moppen har stått med samma vatten i över ett år. Det är alldeles grönt.
Ja, ni hör ju. Det ser FÖRJÄVLIGT ut där nere. Men i morgon ska skiten bort. Har lånat en massa kemikalier och handskar av mamma att leka med. Så det kommer bli skinande blankt. Ser fram emot det.

Tänkte tillbaka på paddlingen vi gjorde i somras jag och grabbarna. Vi tar en helg varje sommar och ägnar oss åt grabbgöra. Dricka öl, paddla kanot och fiska. Det är en av de bättre sakerna jag vet.
Vi har gjort det de senaste tre somrarna nu så jag antar att man kan kalla det för tradition.
Den enda helgen på året då våra respektive släpper oss fria till våra öden. Det känns skönt, att få driva med i en älv, snacka skit och uppdatera varandra på livet.
Bara jag och Jocke kvar i stan nu. Ante och Peter har flytt till Oslo och Göteborg. Så det är en högtid varje gång vi ses allihopa.
Vi börjar växa upp. Slut på allt trams. Vi är vuxna och har våra liv vi bygger med sambos eller på egen hand. Men det är grymt att känna att vi alltid kommer vara vänner.
Det är riktig vänskap.

Nä, nu gav Balder upp och slog igen butiken. Jag ska nog göra desamma.
Hörs imorrn!


//P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggping BlogRankers.com RSS via nybloggat.se